Velkommen til Erhvervsblogger.dk's forum. Du kan her læse alle tidligere indlæg, men for at skrive spørgsmål og svar, skal du oprette en gratis bruger.

Kan ikke få konto pga. RKI-registrering :-(

Her kan du stille spørgsmål til erhvervskonto
Besvar
Brugeravatar
forumbot

Kan ikke få konto pga. RKI-registrering :-(

Indlæg af forumbot » 20. mar 2018, 06:46

Jeg vil gerne starte et IVS. Men så skal jeg også bruge en erhvervskonto, men min bank vil desværre ikke være med til det, fordi jeg er registreret i RKI. Også selvom jeg ikke vil have nogen kredit 🙁 Hvad gør jeg?
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført

Brugeravatar
andreas
Site Admin

Re: Kan ikke få konto pga. RKI-registrering :-(

Indlæg af andreas » 20. mar 2018, 06:47

Hej Anders!

Det er noget rigtig øv 🙁 Bankerne har desværre ret til at sige nej til dig. Du har ikke krav på at få en erhvervskonto til en virksomhed – ja, du har faktisk heller ikke krav på at få en privatkonto til din virksomhed.

Du er derfor nødt til at spørge i andre banker om de er villige til at give dig en erhvervskonto, fordi ellers kan du ikke drive dit selskab. Men selvom du får det, vil du sandsynligvis også få problemer med at få en betalingsaftale hos NETS, når du er registreret i RKI.

Så det handler jo om at se at få den RKI-gæld ude af verden, så du kan komme videre.

Held og lykke med det.

Besvar